Storytelling als marketingmiddel

Marketing maakt graag gebruik van Storytelling. Waarom werkt storytelling zo goed?

Storytelling als marketingmiddel is het niet meer dan gebruik maken van het vertellen van een goed verhaal. Verhalen zijn makkelijker te onthouden dan droge feiten en spreken tot de verbeelding. Informatie wordt beter behapbaar. Dit maakt ze een heel krachtig middel om je boodschap over te brengen. Met storytelling verleid, informeer en amuseer je jouw doelgroep.

Storytelling als marketingmiddel, het verhaal achter je merk

Vertel niet waarom je product of dienst zo goed is, maar deel het verhaal erachter. Mensen willen lezen waarom je iets doet; als je met passie over je bedrijf en je visie vertelt, toon je een menselijk gezicht. De consument moet zich kunnen herkennen in je persoonlijke verhaal of in je waarden. Het koppelen van emotie aan je verhaal werkt goed. De marketing boodschap moet niet alleen in het hoofd aankomen, maar juist in het hart. Dat doet storytelling.

Klantverhalen

Storytelling als marketingmiddel werkt ook goed om je medewerkers of klanten hun ervaringen over je bedrijf te laten vertellen. Als het maar waarachtige verhalen zijn, ze mogen ook vertellen wat er minder goed ging. We schreven de interviews van het sociaal jaarverslag van de Gemeente Amsterdam, waarin medewerkers van 15 afdelingen terugkeken op het jaar ervoor. Niet alleen de successen werden gedeeld, maar juist ook de punten die verbeterd kunnen worden. Alleen zo krijg je interessante verhalen die blijven hangen bij de lezer.

Wij vertellen jouw verhaal

Je eigen verhaal naar buiten brengen is lastig. Je hebt niet genoeg afstand om het te beschrijven of het voelt gek om je zelf op te hemelen. Daarom is het verstandig om het uit te besteden. Scheelt je ook nog eens heel veel tijd die je beter in je core business kunt steken. Wij adviseren je graag hoe je storytelling als marketingmiddel kan inzetten. We zijn reuze benieuwd naar jouw verhaal! Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies.

 

Storytelling als marketingmiddel