Storytelling inzetten voor Branding

Storytelling is een heel goed middel om in te zetten voor de branding van je bedrijf. Mensen zijn dol op verhalen. Het is een goede manier om sympathie op te wekken voor je merk of bedrijf. Storytelling is in, maar aan de andere kant is het al zo oud als de mensheid. De Grieken en Romeinen gebruikten al verhalen om hun boodschap over te brengen. Met verhalen raak je mensen. Hoe pak je storytelling aan?

5 Tips voor Storytelling als branding

  1. Een echt, eerlijk verhaal wekt vertrouwen en sympathie bij branding. Zorg wel dat het oprecht is. Je kwetsbaar opstellen, maakt je juist sympathieker.
  2. Storytelling hoeft niet één afgerond verhaal te zijn. Meerdere authentieke (klant)verhalen geven juist een mooi beeld van je bedrijf of merk.
  3. Verdiep je in de doelgroep. Verplaats je in de ander, is die geïnteresseerd in je verhalen? Alleen dan heeft het vertellen van een verhaal zin.
  4. Raak het hart met je verhalen. Als mensen emotioneel verbonden zijn, willen ze er deel van uitmaken.
  5. Hou het simpel. Een goed verhaal kan zich laten samenvatten in één regel. De kans dat mensen het onthouden is groter, zo vergroot je de impact van storytelling op je branding.

Storytelling door externe partij

Als je Story’s wil inzetten voor je branding, ga je eerst op zoek naar het merkverhaal. Ieder bedrijf of merk heeft een eigen verhaal, wat is dat van jullie? Omdat het vaak lastig onder woorden te brengen is, is het raadzaam om een externe in te huren.

We Write Your Story

Bij We Write Your Story zijn we gespecialiseerd in het naar boven brengen van verhalen. Als externe zien we helder wat jullie bedrijf of merk anders maakt dan de andere. We maken een basisverhaal waar je bedrijf of merk voor staat. Vervolgens zetten we die storytelling in voor al je branding. Dus naar de praktijk; hoe kun je al jullie verhalen inzetten op al die verschillende kanalen? Neem vrijblijvend contact met ons op om te kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Storytelling